Otrdien, 26.augustā, no plkst. 8.30 līdz 16.00 Carnikavas vidusskolā notiks Ādažu novada pedagogu konference, kuras tēma šogad ir "Iekļaušana kā attieksme: ceļā uz vienlīdzīgu izglītību".
Konferenci ar uzrunu atklās Ādažu novada pašvaldības priekšsēdētāja Karīna Miķelsone, kam sekos Latvijas skolu un jaunatnes Dziesmu un deju svētku kolektīvu vadītāju sveikšana, kā arī Ādažu novada pašvaldības Izglītības un jaunatnes nodaļas vadītājas Aija Kalvānes uzruna par aktualitātēm jaunajā mācību gadā.
Kā lektori šogad uzstāsies sertificēta klīniskā un veselības psiholoģe Dana Skara, atklājot, kas ir sensorie risinājumi un kā tie var atvieglot ikdienu skolā un klasē, kā arī ārsts psihoterapeits Artūrs Miksons, kurš pastāstīs par emocionālās veselības nozīmi robežu noturēšanā skolotāja ikdienā.
Pēc pusdienu pārtraukuma no plkst. 13.00 līdz 15.00 norisināsies profesionālas izaugsmes darbnīcas, kam sekos noslēguma daļa – kopsavilkums un Mārča Auziņa muzikāls sveiciens. Konferenci vadīs Uģis Joksts.
Pieteikšanās konferencei sāksies 18. augustā un ilgs līdz 20. augustam.
Sekojiet līdzi informācijai pašvaldības tīmekļvietnē un sociālajos tīklos. Konferencē aicinām piedalīties Ādažu novada pirmskolas izglītības iestāžu, vispārīgo izglītības iestāžu, profesionālās ievirzes izglītības iestāžu pedagogus. Reģistrēšanās anketa pieejama ŠEIT.
Dalība profesionālās izaugsmes darbnīcās ir ierobežota!
PEDAGOGU KONFRENCES PROGRAMMA
Laiks |
Tēma |
|
8:30-9:00 |
Dalībnieku ierašanās un reģistrācija |
|
9:00-9:05 |
Konferences atklāšana, konferences vadītājs – Uģis Joksts |
|
9:10-9:15 | Karīna Miķelsone, Ādažu novada pašvaldības priekšsēdētāja | |
9:15-09:45 |
Dziesmu un deju svētku kolektīvu vadītāju godināšana |
|
9:45-10:00 | Aija Kalvāne, Ādažu novada pašvaldības Izglītības un jaunatnes nodaļas vadītāja (par aktualitātēm jaunajā mācību gadā) | |
10:00-11:00 |
"Sensorie risinājumi - kas tas ir un kā tas var atvieglot ikdienu skolā/ klasē?" |
Dana Skara, sertificēts klīniskais un veselības psihologs |
11:00-12:00 |
"Emocionālās veselības nozīme robežu noturēšanā skolotāja ikdienā" |
Artūrs Miksons, ārsts/psihoterapeits |
12:10-12:50 |
Pusdienu pauze |
|
13:00-15:00 |
Profesionālas izaugsmes darbnīcas |
|
15:10-15:20 |
Kopsavilkums |
|
15:20-16:00 |
Muzikāls sveiciens |
Mārcis Auziņš |
IZAUGSMES DARBNĪCU APRAKSTI
|
"Es mācos domāt sensori!" Praktiska zināšanu pielietošana grupās. Dažādas gadījuma analīzes/ bērnu apraksti ar dažādām grūtībām/ vajadzībām. Kā bērnam varētu atvieglot ikdienu, palīdzēt realizēt savu potenciālu, iekļaut klasē. |
|
“No iekšējā līdzsvara uz ārējo atbalstu” Kā skolotājs var saglabāt iekšējo līdzsvaru un vienlaikus sniegt atbalstu bērniem ar dažādām vajadzībām un grūtībām. Par līdzjūtību, robežām un praktiskām metodēm skolotājam un bērniem, kas palīdzētu gan emocionāli regulēties, gan veidot drošas un iekļaujošas attiecības. |
|
“Iekļaujošā izglītība – izaicinājumi un risinājumi pirmsskolā”. Pedagoģiskā procesa plānošana izglītojamā veiksmīgākai iekļaušanai. Atbalsta sistēmas nozīme iekļaujošajā izglītībā. Shēma, noteikumi, struktūra- kā atbalsta instrumenti. |
|
"Attiecību kvalitāte skolā." Kā veidot kvalitatīvas attiecības skolā caur MOT drosmes prizmu. - Kā būt drosmīgam runāt par svarīgo arī tad, kad tas nav viegli? * Kas grauj uzticēšanos, un kas to stiprina? * Cieņpilnas attiecības kā daļa no skolas stratēģijas. |
|
Iedvesmot un praktiski stiprināt skolotājus darbam iekļaujošā klasē, daloties reālās pieredzēs un izmēģinātos risinājumos bērniem ar uzvedības, emocionāliem un attīstības traucējumiem. 1. Kāpēc atbalsts nav ekstra, bet nepieciešamība. 2. Kas ir iekļaujoša vide un kāpēc bērns uzvedas “grūti” 3. Miers klasē: regulācija un sensoro vajadzību ievērošana 4. Robežas un pozitīva disciplīna 5. Skolotāja mentālais līdzsvars |
|
Vai esam kādreiz aizdomājušies, kāpēc dažas stundas beidzas ar gandarījumu visām pusēm, bet citās – kāds vienmēr jūtas “izslēgts no spēles”? Šajā darbnīcā skolotāji ar Bārnabija vērīgumu un empātiju meklēs labākos veidus, kā veidot iekļaujošas un līdzsvarotas mācību situācijas, kurās visi skolēni – neatkarīgi no viņu spējām, temperamenta vai vajadzībām – piedalās un pieder. Bez drāmas. Bez "slepkavībām". Saturs: 1. Izvēļu došana - Skolēns jūtas iekļauts, ja var izvēlēties no divām–trīs vienlīdz vērtīgām opcijām. - Ja neviena no opcijām neder, kopā meklējam jaunu risinājumu. |