ar Carn iedziv_9okt

Trešdien, 9. oktobrī, Carnikavas vidusskolā notika Ādažu novada pašvaldības, p/a “Carnikavas komunālserviss”, SIA “Ādažu ūdens” un SIA “Ādažu Namsaimnieks” speciālistu tikšanās ar Carnikavas pagasta iedzīvotājiem, kurā pašvaldības pārstāvji  un kapitālsabiedrību valdes locekļi skaidroja izmaiņas, kas sagaidāmas turpmākajā sabiedrisko pakalpojumu nodrošināšanā Carnikavas pagastā.

Atklājot kopīgo tikšanos, Ādažu novada pašvaldības izpilddirektora vietniece Inga Reķe skaidroja pārmaiņu procesa nepieciešamību un gaitu, minot, ka  pēc administratīvi teritoriālās reformas 2021.gadā, pašvaldības domei bija jāpieņem lēmums, kā pilnveidot un sakārtot sabiedrisko pakalpojumu sistēmu novadā.

Ādažu novada pašvaldības dome secīgi pieņēma lēmumus ar mērķi, lai centralizētie ūdenssaimniecības un siltumapgādes pakalpojumi visā Ādažu novadā tiktu nodrošināti vienoti, un tie sniedzami ar viena pakalpojuma sniedzēja spēkiem, tādējādi samazinot administratīvos resursus, nodrošinot viena veida pakalpojumu sniegšanas, finanšu līdzekļu izlietošanas un saimnieciskās attīstības kārtību. Pakalpojumu sniedzēju maiņa jānodrošina no 2024.gada 1.novembra.

Līdz šim p/a “Carnikavas komunālserviss” sniedza ūdenssaimniecības un siltumenerģijas ražošanas un piegādes pakalpojumus ar pašvaldības domes apstiprinātiem tarifiem. Ādažu pagastā pakalpojumus sniedza pašvaldības dibinātas kapitālsabiedrības “Ādažu Namsaimnieks”,  “Ādažu ūdens” (turpmāk - SIA) un privāts pakalpojuma sniedzējs SIA “Balteneko”. SIA pakalpojumu tarifi tika noteikti ar Regulatora (Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK)) apstiprinātiem tarifiem.

Apvienojoties abiem novadiem,  Ādažu novada pašvaldības dome no 2022. gada secīgi pieņēma lēmumus, kurām iestādēm un kādos termiņos nodos funkcijas, uzsākot pašvaldības aģentūras “Carnikavas komunālserviss” reorganizāciju.

Reorganizācijas process 2024.gada vasarā tika apturēts, jo iedzīvotāji vēlējās izteikt savu viedokli par vēsturiskā Carnikavas un Ādažu novada atjaunošanu,  piedaloties aptaujā. Taču aptaujas rezultāti nebija pietiekami, lai Saeima lemtu par novadu robežu atjaunošanu. Līdz ar to netika pārskatītas novadu robežas un administratīvi teritoriālais iedalījums, ko noteica 2021. gada reforma, palika spēkā esošs.

Šobrīd Ādažu novada pašvaldības speciālisti veic domes noteiktos uzdevumus, lai nodotu funkcijas jaunajiem pakalpojumu sniedzējiem (pašvaldības kapitālsabiedrībām “Ādažu Namsaimnieks” un “Ādažu ūdens”) jau šī gada nogalē, līdz 1.novembrim.

P/a “Carnikavas komunālserviss” direktora p.i. Lauris Bernāns informēja, ka jebkurš jautājums, kas saistīts ar aģentūras līdzšinējo darbību, jo īpaši - parādu atgūšanai, rēķinu pārmaksa u.c. jautājumi, tiks risināti ar katru klientu. Aģentūra sniegs konsultācijas un sadarbosies ar līdzšinējiem klientiem, cik ilgi tas būs nepieciešams.

Rēķinus par sabiedriskajiem pakalpojumiem par 2024.gada oktobri iedzīvotāji saņems no p/a “Carnikavas komunālserviss” ierastajā kārtībā, savukārt par novembrī sniegtajiem pakalpojumiem iedzīvotāji saņems divus rēķinus: par dzeramo ūdeni un/vai notekūdeņiem no SIA “Ādažu ūdens” un par siltumenerģiju no SIA “Ādažu Namsaimnieks”.  

Par P/a “Carnikavas komunālserviss” pakalpojumu izmaiņām iedzīvotāji interesējās, kad un kādā veidā aģentūra iedzīvotāju kontos atgriezīs par komunālajiem pakalpojumiem saņemtās pārmaksātās summas? Tika paskaidrots, ka, ja pakalpojuma saņēmējam ir izveidojusies pārmaksa par saņemto pakalpojumu, tad pārmaksātos līdzekļus katru mēnesi aģentūra novirza klienta tekošā rēķina pamatsummas segšanai. Visi klienti, kuriem pēc aprēķina par oktobra mēnesī saņemtajiem pakalpojumiem būs pārmaksa, tiks uzrunāti individuāli, un pārmaksātie līdzekļi tiks atgriezti klienta kontā.

Ādažu novada pašvaldības izpilddirektora vietniece Inga Reķe atgādināja, ka SIA “Ādažu ūdens” līgumi jānoslēdz esošajiem P/a “Carnikavas komunālserviss” klientiem, bet jo īpaši tiem, kuri līgumus vispār nekad nav noslēguši. Līgumu pārslēgšanas termiņš ir garš - līdz 2025.gada 31. decembrim. Domājot par Carnikavas iedzīvotāju ērtībām, pārejas periodā (pirmajos mēnešos) konsultācijas un līgumu slēgšanas iespējas būs klātienē, Carnikavā klientu apkalpošanas centrā. Kā arī ikviens ir gaidīts SIA “Ādažu ūdens” birojā Gaujas ielā 16, Ādažos, ja vēlas noslēgt līgumu klātienē. Visērtāk līgumus noslēgt ir elektroniski.

SIA “Ādažu ūdens” valdes loceklis Aivars Dundurs informēja, ka pakalpojumi  tiks sniegti par P/a “Carnikavas komunālserviss” domes apstiprināto tarifu - 1,28 eiro par ūdensapgādi,  2,10 eiro par kanalizāciju, kopā ar PVN 4,09 eiro. Daudzdzīvokļu māju iedzīvotāju apkalpošanai līgumi tiks slēgti  ar māju apsaimniekotajiem, bet privātmājām – ar īpašnieku. Ir sagatavotas informatīvas vēstules, kuras saņems pakalpojumu saņēmēji kopā ar oktobra rēķiniem. Tiešie norēķini ar pakalpojumu saņēmēju (dzīvokļu īpašnieku), kuri tos izvēlēsies, būs par maksu -  1,80 eiro plus pasta pakalpojumi. Ja klients vēlas saņemt rēķinu e-pastā, tad tas ir bez maksas. Pirmais rēķins, ko klientiem izrakstīs SIA “Ādažu ūdens” būs decembrī par novembra pakalpojumiem.

SIA “Ādažu Namsaimnieks” valdes loceklis Juris Krūze atkārtoti akcentēja, ka līgumi par pakalpojumu jāpārslēdz līdz 2025.gada 30.aprīlim. Tātad ir pietiekams laiks, lai noskaidrotu visus nezināmos jautājumus, atrisinātu neskaidrības un konsultētos ar SIA “Ādažu Namsaimnieks” par turpmāko pakalpojumu saņemšanas kārtību. Rēķini arī turpmāk būs pieejami e-pakalpojumu sistēmā.  Pakalpojumu sniedzēji netiešajos norēķinos iesniegs vienu rēķinu pakalpojuma saņēmējiem. Starpnorēķinus (starpsummas) sadalīs māju apsaimniekotāji atbilstoši tam, par ko un kā ir  vienojušies iedzīvotāji.

 P/a “Carnikavas komunālserviss” direktora p.i. Lauris Bernāns informēja, ka vēl pirms apkures sezonas sākuma notiek katlumājas Rīgas ielā 12, Carnikavā,  remontdarbi, novēršot avārijas situācijas iespējamo rašanos, vienlaikus norit iekārtas modernizācija, lai nodrošinātu drošu un ekonomisku pakalpojumu iedzīvotājiem.

Jautājumi un atbildes par pakalpojumu izmaiņām lasāmas arī  https://www.adazunovads.lv/lv/aktualakie-jautajumi