Viņa atzina, ka par novada izglītības infrastruktūras attīstību domāts un darīts pēdējo 10 gadu laikā ir krietni daudz. Izglītības infrastruktūras uzlabošanai Ādažu novadā iepriekšējos gados tika izbūvēta jauna sākumskolas ēka 800 bērniem, nosiltināta pirmsskolas izglītības iestāde (PII) “Strautinš”, atvērta PII “Piejūra”, renovēta Carnikavas pamatskola un notiek atjaunošanas darbi Ādažu vidusskolas ēkas korpusos. Tomēr iedzīvotāju skaits turpina pieaugt, kas, savukārt, rada papildus nepieciešamību izglītības infrastruktūru attīstīt tālāk – gan pirmsskolas izglītības līmenī, lai nodrošinātu pakalpojuma pieejamību un mazinātu rindas, gan vispārējās izglītības līmenī, lai nodrošinātu vietas un kvalitatīvus pakalpojumus skolās.
2022.gadā apzināta pirmsskolas nepieciešamība novadā, izstrādājot tehniski ekonomisko pamatojumu un pieņemot lēmumu par jaunas PII izveidi. Pērn arī lēmums par pašvaldības jaunas izglītības iestādes izveidi 1.-9.klasei, kam iegādāts īpašums “Liepnieki”.
Lēmumu pamatotība balstīta uz faktiem un skaitļiem - bērnu skaits, kuriem netiek nodrošinātas vietas pašvaldības PII uz 01.10.2023. Ādažu novadā ir 546, no tiem 436 Ādažu un 110 Carnikavas administratīvajās teritorijās. Turklāt, raugoties uz ilgtermiņa prognozēm, tās rāda arvien pieaugošu iedzīvotāju skaitu Ādažu novadā.
Atbildot uz jau iepriekš saņemto jautājumu, kāpēc tieši šajā vietā plānota celtniecība, Attīstības nodaļas vadītāja Inga Pērkone informēja, ka Podnieki izvēlēti, jo dati rāda, ka katrs ceturtais deklarētais Ādažu iedzīvotājs dzīvo Podniekos, šī gada 30.janvārī 2074 iedzīvotāji dzīvo Krastupes un Ūbeļu ielā, kā arī 379 iedzīvotāji Dailu ciematā un citās ielās blakus Podniekiem, t.sk., 394 bērni vecumā līdz 6 gadiem.
Uzņēmums SIA “BM-projekts”, kas izstrādā būvprojektu “Podnieku pirmsskolas izglītības iestāde Ādažos” un arī veic tā autoruzraudzību, prezentēja iecerētās ēkas arhitektoniskos risinājumus. Plānota divstāvu ēka ar slīpām sienām, kas pāriet jumta segumā, tādējādi telpā radot iespējai ieplūst vairāk gaismai. Interjeram izvēlēti gaiši toņi. Bērnudārzā plānotas 8 grupiņas, sporta zāle, zāle ar skatuvi, ēdamzāle un citas saimniecības telpas. Rotaļu laukumos plānoti pēc iespējas dabai draudzīgi materiāli, kas ļaus bērniem radoši un sportiski aktīvi pavadīt laiku ārtelpā, kuras motīvs ir “Daba. Sports. Rotaļa”.
Tomēr vislielākās iedzīvotāju bažas raisa automašīnu intensitāte, kas jau tagad Podniekos esot 1600-1700 mašīnas diennaktī. Turklāt Krastupes iela apkalpo arī cauri braucošo autotransporta plūsmu, uztraukumu radot arī esošo ielu (Krastupes, Ūbeļu, Dadzīšu, Vēja) tehniskais stāvoklis un kapacitāte, nepietiekošs stāvvietu skaits un citi ar satiksmi saistīti jautājumi.
Pašvaldības pārstāvji skaidroja, ka Krastupes ielas pārbūves projekta iepirkumā ir virkne nosacījumu, kas jāparedz projekta īstenotājam. Piemēram:
- ielas telpas risinājumi, kas ir draudzīgi mazaisargātajiem satiksmes dalībniekiem – gājējiem, velobraucējiem, īpaši skolas vecuma bērniem un cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Paredzēt pasākumus un risinājumus, kas autobraucējus brīdina par vietām, kur krustojas autobraucēju un citu mazākaizsargāto satiksmes dalībnieku intereses;
- Krastupes ielas braucamajai daļai jānodrošina automašīnu divvirziena kustību, brauktuvju platumu paredzēt atbilstošu ielas kategorijai, plānotajai transporta plūsmas intensitātei un transporta joslu skaitam;
- jauna apvienotā gājēju/velosipēdistu celiņa izbūve no Podnieku ielas līdz Dadzīšu ielas savienojumam un tālāk pa Dadzīšu ielu līdz projektēšanas robežai. Celiņu plānot Krastupes ielas daudzstāvu dzīvojamo māju pusē. Minimālais celiņa platums – 2.5 m, risinājums analogs Attekas ielas apvienotā gājēju – velosipēdistu celiņa risinājumam;
- jaunais apvienotais gājēju velo celiņš jāsavieno ar Podnieku ielas velo celiņu, un jāparedz drošu savienojumu ar Vēja ielu;
- Dadzīšu ielas caurtekas pārbūve pilnā apmērā. Projektējot jauno caurteku, ņemt vērā Vējupes ūdens līmeņa sezonālās svārstības, kā arī caurtekas diametru noteikt pēc hidroloģiskajiem un hidrauliskajiem aprēķiniem;
- Krastupes – Ūbeļu ielas krustojuma pārbūve (pie katlu mājas), paredzot risinājumus, kas mazina kreiso pagriezienu ietekmi un satiksmes plūsmas bremzēšanu, kā arī ņemot vērā, ka, attīstoties pieguļošajai teritorijai, atbilstoši teritorijas plānojumam šajā krustojumā iespējama jaunas ielas pieslēguma izbūve;
- Krastupes – Podnieku ielas krustojuma pārbūve, paredzot risinājumus drošai intensīvas satiksmes plūsmai gan pa Podnieku ielu, gan iespēju pieslēgties Krastupes ielai un Veldres ielai;
- sabiedriskā transporta pieturvietu izbūve ar atdalītām apstāšanās kabatām, segums pieturvietās – analogs Gaujas ielas risinājumiem – betona segums. Paredzēt risinājumus drošiem ielas braucamās daļas šķērsojumiem no sabiedriskā transporta izkāpušajiem;
- autotransporta stāvvietas gar Krastupes ielu paralēli brauktuvei;
- piekļuve vietējai peldēšanas vietai Krastupes ielas līkumā un tās labiekārtojums.