Izglītības, kultūras, sporta un sociālo jautājumu komitejas sēdi atklāja ziņojums par speciālās pamatizglītības programmas īstenošanu Ādažu novadā. Pašvaldībā saņemti vecāku iesniegumi ar lūgumu nodrošināt speciālās izglītības programmas (58.kods) pieejamību Ādažu novadā. 2023./2024.m.g. speciālās izglītības programma Ādažu novadā netiek īstenota. Pašvaldība sniedz atbalstu vecākiem, nodrošinot transportu (vai transporta kompensāciju). Vecākus šāds risinājums neapmierina. Šī gada 31. janvārī tika organizēta deputātu un vecāku, kuru ģimenēs ir bērni ar garīgās attīstības traucējumiem saruna, pēc kuras bija jāsagatavo informācija par speciālās izglītības programmas īstenošanas iespējām Garajā ielā 20, Carnikavā. Telpām, lai nodrošinātu mācību procesu būtu jāveic apjomīgi pārbūves darbi, piemēram, jāizbūvē atsevišķa ieeja, tualetes, saimniecības zona, mācību procesa nodrošināšanai – virkne telpu būtu jānodala. Deputāti atzina, ka šis variants nav piemērots bērnu izglītošanai. Uz domes sēdi tiks virzīts lēmums, ar kuru 2025./26.m.g. plānot novada skolās licencēt un nodrošināt speciālās izglītības mācību iespēju Ādažu vidusskolā un Carnikavas pamatskolā, kas jau būs vidusskola.
Nometnēs prioritāri uzņems vairāk bērnus
Veikti “Grozījumi 2022. gada 23. marta nolikumā Nr. 6 “Ādažu novada bērnu un jauniešu nometņu projektu konkursa nolikums””, kas nosaka prioritāri uzņemt dienas nometnēs arī bērnus no ģimenēm, kurai ir noteikts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, turklāt šiem bērniem pašvaldības finansējums būtu 100% apmērā. Prioritāri uzņemt arī brāli vai māsu, ja rindas kārtībā uz to pašu vecuma posma nometni ir uzņemts viens no ģimenes bērniem.
Informācija par skolēnu vasaras nodarbinātību tiks publiskota līdz 15. martam
Par skolēnu nodarbinātības pasākumiem vasaras brīvlaikā, kur tiek piedāvāts darbs jauniešiem no 13 līdz 15 gadiem un no 15 līdz 20 gadu veciem jauniešiem. Pieteikšanās kārtība šogad tiks mainīta. Tā noritēs caur “Google forms” formu, publicējot pieteikšanās kārtību līdz 15. aprīlim. Informācija par pieteikšanos vasaras nodarbinātībai tiks publicēta līdz 15. martam.
Pieņemta zināšanai rīcības programma par izglītības digitālo transformāciju
Pieņemta zināšanai rīcības programma “Izglītības digitālā transformācija Ādažu novadā 2024.-2027. gadam”. Tās mērķis ir pilnveidot Ādažu novada izglītības iestāžu digitālo ietvaru kvalitatīva un mūsdienīga mācību procesa nodrošināšanai, izmantojot pieejamos IKT resursus un pedagogu zināšanas un prasmes. Kā vienu no aktuālākajiem IKT ikdienas izmantošanas paradumiem būtu jāveicina skolēnu vērtēšanas jomā, jo šobrīd tiek izmantota vienveidīga platforma kā populārākās skolvadības sistēma kā E-klase, u.c., taču, lai vērtēšana būtu efektīva un sekmētu skolēna zināšanu palielināšanos, nepieciešams izmantot arī tādus digitālos resursus, kuri piedāvā iegūt atgriezenisko saiti, veicinātu skolēnu sadarbību, patstāvību un lielāku iedziļināšanos uzdevumos.
Citi jautājumi
Atbalstīta Eiropas Savienības Erasmus+ programmas projekta “Nacionālie koordinatori Eiropas programmas ieviešanai Latvijas pieaugušo izglītībā” īstenošana par neformālās izglītības programmas vienu no moduļiem “Manu personīgo finanšu plānošana”, programmas apjoms ir 21 (divdesmit viena) stunda, 7 nodarbības, kas plānotas līdz šī gada decembrim.
Izstrādāts Ādažu novada pieaugušo izglītības un mūžizglītības rīcības plāns 2024.-2027. gadam. Rīcības plāna pamatuzdevums ir stiprināt iedzīvotāju zināšanas un prasmes, lai veiksmīgi pielāgotos mainīgajiem sabiedrības un darba tirgus pieprasījumiem. Īpaša uzmanība pievēršama digitālo prasmju attīstībai un vecākās paaudzes atbalstam, piedāvājot iespējas pastāvīgi paplašināt zināšanas un piedalīties sabiedriskajā dzīvē.
Uzklausīts ziņojums par Ādažu novada pašvaldības Bērnu uzņemšanas pirmsskolas izglītības iestādēs komisijas darbu 2023. gadā. Komisijas priekšsēdētāja izteica priekšlikumu, lai atvieglotu uzņemšanas kārtību, komisiju iesaistīt tikai strīdu gadījumos vai nestandarta situācijās. Attiecībā uz tiesībsarga aicinājumu Ādažu novada pašvaldības Saistošajos noteikumos Nr. 4/2022 paredzēt, ka, komplektējot izglītības iestāžu grupas, iespēju robežās tiek nodrošināts, lai vienas ģimenes bērni tiktu uzņemti vienā izglītības iestādē, priekšlikums ir noteikt dvīņu prioritāti. Ja izglītības iestādē tiek uzņemts viens no dvīņiem, tad otram pienākas prioritāte uz konkrēto izglītības iestādi. Papildus paredzēt arī izņēmuma gadījumus – ja māsa vai brālis ir ar veselības traucējumiem (šobrīd ir prioritāte bērnam noteikta invaliditāte vai vienam no vecākiem vai pārstāvim piešķirta pirmās vai otrās grupas invaliditāte).