Pēc tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrādes Ādažu novada pašvaldības Finanšu komitejā prezentētas divas alternatīvas maģistrālā veloceļa Rīga – Carnikava izveidei – viena alternatīva paredzēja posmā no Garciema robežas līdz Kalngales stacijai virzīties pa dzelzsceļa nodalījuma joslu, bet otra alternatīva šajā posmā iet gar reģionālo autoceļu P1 Rīga – Carnikava – Ādaži.
Komitejā apstiprināja tālāku virzību alternatīvai, kuras trase iet gar autoceļu P1, tā nodrošinot plašāku veloceļa pieejamību arī Kalngales iedzīvotājiem.
Maģistrālā veloceļa projekts tiek realizēts ar Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējumu, 15.02.2023. stājās spēkā Ministru kabineta noteikumi Nr. 57 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1. komponentes "Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja" 1.1. reformu un investīciju virziena "Emisiju samazināšana transporta sektorā" 1.1.1.r. reformas "Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana" 1.1.1.3.i. investīcijas "Pilnveidota veloceļu infrastruktūra" īstenošanas noteikumi”, kas Ādažu novada pašvaldībai veloceļa izveide paredz finansējumu 3 904 620 euro apmērā. Projekts tiks realizēts līdz 2026. gada 31. maijam.