Aktualitātes Pašvaldība skaidro
jaut unatb par CKS

Publicējam biežāk saņemtos jautājumus no iedzīvotājiem par p/a "Carnikavas komunālserviss" reorganizāciju. 

  1. Kad un kādā veidā P/a “Carnikavas komunālserviss” iedzīvotāju kontos atgriezīs par komunālajiem  pakalpojumiem saņemtās pārmaksātās summas?

Ja pakalpojuma saņēmējam ir izveidojusies pārmaksa par saņemto pakalpojumu, tad pārmaksātos līdzekļus katru mēnesi Aģentūra novirza klienta tekošā rēķina pamatsummas segšanai.

Visi klienti, kuriem pēc aprēķina par oktobra mēnesī saņemtajiem pakalpojumiem būs pārmaksa, tiks uzrunāti individuāli, un pārmaksātie līdzekļi tiks atgriezti klienta kontā.

  1. “Vai pēc 01.11.2024. komunālie pakalpojumi tiks sniegti saskaņā ar spēkā esošajiem līgumiem, kas noslēgti ar P/a “Carnikavas komunālserviss”?”

Komunālo pakalpojumu sniegšanā nebūs nekādu izmaiņu. Pakalpojumi tiks sniegti, pamatojoties uz spēkā esošu līgumu nosacījumiem.

  1. Vai un cik ilgā laikā būs jāpārslēdz pakalpojumu līgumi ar jaunajiem pakalpojumu sniedzējiem? Kāpēc tas nepieciešams?

Jā, līgumi būs jāpārslēdz. Ādažu novada domes 2024. gada 25. jūlija lēmums Nr. 290 “Par Carnikavas pagasta ūdenssaimniecības un siltumapgādes funkciju nodošanas termiņa pagarināšanu un pārņemšanas plānu apstiprināšanu” nosaka jauno līgumu noslēgšanas termiņus:

1) ar SIA “Ādažu ūdens” līgums jānoslēdz par centralizēto ūdensapgādes un/vai kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu līdz 2025.gada 31.decembrim;

2) ar SIA “Ādažu Namsaimnieks” - centralizētās siltumapgādes pakalpojuma saņemšanai līdz 2025.gada 30.aprīlim.

 Pēc 01.11.2024. jaunais pakalpojuma sniedzējs sazināsies ar nekustamā īpašuma īpašnieku/-iem par līguma noslēgšanu, ja īpašnieks/-i nebūs sazinājušies ar pakalpojumu sniedzēju.

Līgumi jānoslēdz ar jaunajiem pakalpojumu sniedzējiem, jo:

  • daļā līgumu ir ietverti visi centralizētie komunālie pakalpojumi, līdz šim tos sniedza viens sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs P/a “Carnikavas komunālserviss";
  • mainīsies rēķinu saņemšanas kārtība;
  • mainīsies skaitītāju rādījumu nodošanas kārtība, rekvizīti un citi līguma nosacījumi.
  1. Vai jāpārslēdz tikai 1 līgums par ūdens/kanalizācijas pakalpojumiem, t.i., jānoslēdz līgums ar SIA ''Ādažu ūdens'' un nav nekādas saistības ar SIA “Ādažu namsaimnieks” pakalpojumu, ja siltumapgādi nenodrošina pagasts?
  • Ja  nekustamajam īpašumam nav centralizētā siltumapgādes pakalpojuma, Jums nav jāslēdz līgums ar SIA “Ādažu namsaimnieks”.
  • Ja nekustamajam īpašumam ir centralizētais ūdensapgādes un/vai kanalizācijas pakalpojums, tad no 01.11.2024. pakalpojuma sniedzējs būs SIA “Ādažu ūdens”.
  1. Vai līgumus ar jaunajiem pakalpojumu sniedzējiem būs iespējams parakstīt  attālināti/elektroniski?

Jā, līgumus būs iespēja parakstīt elektroniski, ja klientam ir elektroniskais paraksts.

  1. Vai līgumu var parakstīt kāds no ģimenes locekļiem, ja nekustamā īpašuma (privātmājas) īpašnieks, ar kuru iepriekš slēgts līgums, dažādu iemeslu dēļ nevar to parakstīt?

Līgums būs jāparaksta nekustamā īpašuma īpašniekam, ja vien kādai cita personai nav notariāli apstiprināta pilnvara vai cits dokuments, kas apliecina, ka nekustamais īpašums ir Jūsu valdījumā.

  1. Vai līgumus varēs noslēgt papīra formātā/klātienē, nebraucot uz Ādažiem pie SIA “Ādažu ūdens” un SIA “Ādažu namsaimnieks”?

SIA “Ādažu ūdens” un SIA “Ādažu namsaimnieks” nodrošinās klātienes konsultācijas iedzīvotājiem, kuri vēlēsies noslēgt līgumus klātienē Carnikavā. Laikā no 01.11.2024.- 31.12.2025. vienotajā valsts un pašvaldības klientu apkalpošanas centrā, Stacijas ielā 5, Carnikavā, 1.stāvā būs iespēja saņemt šo pakalpojumu.

Ja klients objektīvu iemeslu dēļ nevarēs ierasties klātienē parakstīt līgumu, pakalpojumu sniedzējs meklēs individuālu pieeju līguma parakstīšanai.
 

  1. Kā iedzīvotāji saņems ikmēneša rēķinus par pakalpojumiem?

SIA “Ādažu ūdens”

SIA “Ādažu Namsaimnieks”

Rēķinu par ūdens/kanalizācijas pakalpojumu nosūtīs e-pastos, kas ir norādīti spēkā esošajos līgumos, kā arī klients pēc 2024.gada 1.novembra varēs norādīt citu e-pastu.

 

Rēķini par saņemto siltumenerģiju tiks nosūtīti e-pastos vai papīra formā pa pastu, atbilstoši klienta norādītam veidam, kā arī tos varēs apmaksāt e-vidē epakalpojumi.lv

 

  1. Vai būs iespēja rēķinus saņemt Bill me platformā?

Diemžēl nebūs iespējas izmantot Bill me platformu, bet SIA nodrošinās rēķinu bezmaksas piegādi elektroniski (klientu e-pastos).

SIA “Ādažu ūdens” strādā pie tehniskā risinājuma, lai no 2025.gada sākuma rēķinus BEZ MAKSAS saņemtu e-pakalpojumi platformā, par risinājumu iedzīvotāji tiks informēti, kad risinājums būs ieviešams.

SIA “Ādažu Namsaimnieks” uztur sistēmu epakalpojumi.lv, kur klients var nodot skaitītāja rādījumus, redzēt aktuālo un vēsturisko rēķinu informāciju, kā arī apmaksāt tos.  Šī sistēma ir vienota ar Ādažu novada domes norēķinu sistēma, kur iedzīvotājs papildus komunālajiem rēķiniem saņem pašvaldības  sagatavotos rēķinus. Tādā veidā atvieglojot un uzlabojot informācijas apmaiņu.

  1. Vai tiks nodrošināta likumos nostiprinātā iedzīvotāju tiesība noslēgt pakalpojumu līgumu, veicot tiešus norēķinus?

Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 17.3 panta izpratnē par dzīvojamās mājas uzturēšanai nepieciešamajiem pakalpojumiem mājas īpašnieks patstāvīgi norēķinās ar pakalpojuma sniedzēju, veicot tam tiešus maksājumus. Tikai tad, ja dzīvojamās mājas īpašnieki vēlēsies, viņi varēs pieņemt lēmumu par norēķinu veikšanu ar pilnvarotas personas starpniecību