Jauniešiem

Ādažu novadā tika noskaidroti (14.aprīlī Kadagā, 21.aprīlī Kalngalē, 28.aprīlī Ādažos un 19.maijā Carnikavā sastapto) jauniešu viedokļi, vēlmes un vajadzības.

Kadagā jauniešu varēja sastapt pārsvarā pārvietojoties ar riteni vai mašīnām. Kadagas jaunieši teica, ka Kadagā ir bērnu laukumi, daudz pastaigu vietu, tomēr vietas kur un ko darīt jauniešiem neesot. Viņi labprāt piedalītos kādās organizētās sporta sacensībās Kadagas ciemā, bet uzskata ka jauniešiem paredzēta telpa nav nepieciešama, jo Ādažu pilsēta atrodas pavisam blakus un tur gan būtu nepieciešama šāda vieta.

Ādažu jaunieši pilnībā piekrīt Kadagas jauniešiem, ka Ādažos jauniešiem telpa ir nepieciešama. Tomēr Ādažu jaunieši kā būtisku lietu uzsver, ka jauniešiem trūkst kultūras pasākumi jauniešu auditorijai.

Kalngalē sastaptie jaunieši maz brīvo laiku pavada Kalngalē, jo īsti viņiem tur darīt nav ko. Iesaka veidot jauniešiem filmu vakarus, Kalngales estrādē. Būtu priecīgi, ja būtu kafejnīca pie stacijas pa ceļam uz jūru. Kalngales jaunieši labprāt apmeklētu kādu pārgājienu viņu ciemā, jo paši nemaz nepārzina savu apkaimi. Ļoti gribētu veloceliņu līdz Rīgai.

Carnikavas jaunieši uzsver, ka viņiem vasarā sporta laukumi, kur aktīvāk pavadīt brīvo laiku un sportot, tomēr aukstajā periodā nav ko darīt un nav kur trennēties. Būtu forši, ja būtu trenežieru zāle. Gribētu vietu, kur varētu uzspēlēt spēles ar draugiem, apgūt kādas jaunas prasmes, uzgaidīt treniņus utt. Carnikavā ir dienas centrs, tomēr tur ejot mazāki bērni un lielajiem ar mazajiem negribas vienā telpā pavadīt laiku, jo intereses esot atšķirīgas.

Lai, kurā no ciemiem jaunieši dzīvoti viņi uzskata, ka būtu forši ja būtu vieta, kur jaunieši varētu atnākt un pavadīt savu brīvo laiku kā arī piedalīties kādās aktivitātēs. Visi jaunieši būtu priecīgi un gribētu piedalīties kādās sacensībās un labprāt apmeklētu filmu vakarus! Lielākā daļa sastapto jauniešu uzskata, ka pārāk daudz laika pavada mājās pie datoriem un citām viedierīcēm!“

Projekta “Mobilais darbs ar jaunatni Ādažu novadā” VP2022/5-3, tiek īstenots “Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2022.-2024. gadam” ietvaros