26. augustā notika būvniecības ieceres par Krastupes ielas pārbūvi publiskās apspriešanas sanāksme. Projekta mērķis ir Krastupes un Dadzīšu ielas daļas pārbūve, kuru realizējot tiktu izbūvēta mūsdienīga un ērta pilsētvides ielu infrastruktūra, nodrošinot ērtu piekļuvi topošai izglītības iestādei, Podnieku kvartāla mājokļiem, drošu pārvietošanos gājējiem un prioritāri - skolas vecuma jauniešiem - un nodrošinot labākos mikromobilitātes risinājumus.
Projekta teritorija paredzēta Krastupes ielas un Dadzīšu ielu posmu trase ar nepieciešamajiem pieslēgumiem no Podnieku ielas līdz Vēja ielai. Krastupes stāvoklis ik gadu pasliktinās, tāpēc ielas uzlabošanas darbi ir akūti nepieciešami.
Projekta izstrādātāja uzņēmuma SIA “Ceļu komforts Rīga” pārstāvis informēja par Krastupes ielas iespējamo konfigurāciju. Kā jau iepriekš informēts, projektu paredzēts izstrādāt ar iespēju būvniecību izdalot 3 kārtās. Pirmā kārta plānota no Krastupes ielas krustojuma ar Ūbeļu ielu līdz autobusa pieturām, ietverot arī Dadzīšu ielas caurtekas pārbūvi līdz Vēju ielai. Otrā kārta paredz Krastupes ielas tālākā posma attīstību, tai skaitā, ar Krastupes-Podnieku ielu krustojuma pārbūvi, bet trešā projekta kārta paredz risinājumus Vējupes gultnes tīrīšanai no apauguma, nogāžu nostiprināšanai, Krastupes ielas turpinājuma uzlabošanai un peldvietas labiekārtojuma paplašināšanai.
Krastupes ielas pārbūves projektā iecerēts izveidot jaunas autobusa pieturvietas ar brauktuves paplašinājumu/ kabatu, lai netraucētu satiksmes plūsmu. Novērots, ka visnotaļ liela ietekme ir tam, ka autobuss uzņemot un izlaižot pasažierus, būtiski kavē automašīnu kustību.
Projektā paredzēts dalīts gājēju un velo celiņš. Pie autobusa pieturas - mikromobilitātes punkts - velo apkopes iespējas, velo novietnes, nomas skrejriteņu novietne. Pie katlu mājas plānots izbūvēt papildus auto stāvvietas, novietotas perpendikulāri pret Ūbeļu ielas brauktuvi.
Tiks uzlabota lietus notekūdeņu novades sistēma, tai skaitā novēršot arī līdz šim novērotā lietus ūdeņu uzkrāšanās Vēju ielā un Ūbeļu ielas sākuma posmā. Lietus ūdeņi Vēju ielā tiktu novadīti uz Vējupi izbūvējot jaunu ūdeņu novades sistēmu - lietus dārzu. Krustojumos tiks izbūvētas gājēju pārejas.
Ielas posmā no Ūbeļu ielas līdz Dadzīšu ielai tiks izbūvētas normatīviem atbilstošas stāvvietas automašīnām paralēlas brauktuvei līdzīgi kā Ādažu centrā Gaujas ielā. Visā posmā no Vēju ielas līdz Podnieku ielai un līdz pieslēgumam topošajai pirmsskolas izglītības iestādei tiks izbūvēts gājēju un veloceļš .
Gan Krastupes un Dadzīšu ielas krustojums, gan Krastupes un Podnieku ielas krustojums plānots ar apļveida kustību un paaugstināti, tāpat paaugstināts plānots arī Krastupes un Ūbeļu ielas krustojums. Šāda veida krustojumi ar paaugstinājumu kalpo kā ātruma slāpējoši elementi, vienlaikus nodrošinot ērtāku pārvietošanos gājējiem un velobaucējiem. Auto transporta kustība paredzēta ar ātrumu līdz 30 km/h. Samazinot kreisā pagrieziena manevru veikšanas iespēju, tiks nodrošināta raitāka autotransporta plūsma uz Krastupes ielu, kas vienlaikus būs arī drošāka kustība.
Vējupes krasta nogāze papildus tiktu nostiprināta ar jauniem stādījumiem un kokaugiem noēnojumam, papildināta ar atpūtas, piknika vietām. Apmeklētāju ērtībām peldvietās iecerēts papildināt pontonlaipas un koka pakāpienus. Papildus ielas ārtelpā plānots izvietot dalīto atkritumu urnas, dzeramā ūdens krānu, energoefektīvāku ielu apgaismojumu , velonovietņes un citus ielas ārtelpas labiekārtojuma elementus
Projektētāja pārstāvis atzina, ka ielas pieejamais platums sarkano līniju koridorā vidēji ir 14,6m, šādā platībā nav iespējams ieprojektēt visas vēlamās vajadzības – ietves abās ielas pusēs ar atsevišķu velo ceļu, brauktuvi, paralēli izvietotas stāvvietas, līdz ar to meklēts labākais iespējamais risinājums , lai maksimāli pasargātu un ievērotu gājēju un velobraucēju vajadzības, neparedzot risinājumus, kas būtiski var paaugstināt izbūves izmaksas. Lai palielinātu gājēju pārvietošanās ērtības, pārbūvē plānots iekļaut arī esošo gājēju ietvi, kas atrodas daudzdzīvokļu māju īpašumā, nomainot tai ūdenscaurlaidīgu bruģakmens segumu. Lai varētu pārbūvēt gājēju ietves segumu, nepieciešams māju kopīpašnieku skaņojums darbu veikšanai. Bez šīs māju kopīpašnieku piekrišanas esošā ietve var palikt esošā izskatā un seguma kvalitātē.
No iedzīvotāju puses izskanēja vēlme, lai velo celiņš atrastos Vējupes pusē, neparedzot iespēju no piegulošajām ēkām velosipēdu lietotājiem nonākt uzreiz un veloceliņa. Visus publiskās apspriešanas laikā saņemtos iebildumus un ieteikumus Būvvalde apkopos izsniedzot būvatļauju, tie tiks izvērtēti un iespēju robežās ņemti vērā tālākā projekta izstrādē.
Publiskajai apspriešanai nodotā būvniecības iecere Krastupes ielas pārbūvei Ādažos notika līdz 4. septembrim.