Jau informējām, ka Ādažu novada pašvaldība noslēgusi līgumu ar SIA "Tilts" par veloceļa infrastruktūras izbūvi posmā no Vecāķu stacijas līdz Carnikavai. Kopējais veloceļa garums plānots 12.1 km.
Šobrīd dabā tiek atzīmēti tie koki, no kuriem būvprojekts paredz atbrīvoties.
Svarīgi, ka speciālisti būvprojekta izstrādes stadijā izvērtēja un paredzēja atbrīvoties tikai no tiem kokiem, no kuriem neatbrīvojoties velo celiņa un inženierkomunikāciju izbūve nebūtu iespējama.
Ādažu novads ir zaļi domājošs novads. Katru gadu pašvaldība nocirsto koku vietā iestāda jaunus, lai līdzsvarotu mūsu zaļo vidi, uzturētu novada mikroklimatu un mazinātu klimata pārmaiņu seku ietekmi uz mūsu dzīvesvidi.
Maģistrālā veloceļa izbūve no Rīgas robežas Vecāķiem līdz Carnikavas stacijai tiek realizēta Atveseļošanas fonda līdzfinansēta projekta “Maģistrālās veloceļa infrastruktūras būvniecība prioritārajā koridorā Rīga-Carnikava” ietvaros. Kopumā projekts paredz atbrīvoties no 161 koka, tai skaitā Vanagu ielas, Kalngalē, posmā - 76 kokiem.
Veloceliņa projektētāji apzināti ir izveidojuši šādu trases atrašanās vietu, jo visas izglītības iestādes atrodas tā kreisajā pusē, domājot par bērnu drošību, lai ceļā uz/ no skolas nebūtu jāšķērso ceļš.
Papildu šķērsošanas vietas uz P1 šosejas rada liekus riskus. Tāpat daļa koku atrodas tiešā tuvumā izbrauktuvēm, kur tie ierobežo redzamību un palielina bīstamību, īpaši saskarē starp velosipēdistiem un autotransportu.
Pēc Latvijas Valsts ceļu vadlīnijām pie maģistrālajiem ceļiem jāatbrīvojas no kokiem, kas atrodas pārāk tuvu brauktuvei. Līdz ar to – šādi koki jebkurā gadījumā bija uzskatāmi par īslaicīgiem.
Projekts sabiedrības vidū ir ļoti gaidīts, jo tas nodrošina drošu ceļu uz skolu bērniem, tāpat tas ir būtisks iedzīvotāju dzīves kvalitātes uzlabošanai vairākos Carnikavas pagasta ciemos.
Kā iepriekš informējām, pašvaldība noslēgusi līgumu ar SIA “TILTS” par būvdarbu veikšanu - kopējā līgumsumma 5 790 043 eiro ar PVN - veloceļa infrastruktūras izbūvei posmā no Vecāķu stacijas līdz Carnikavai. Būvdarbus plānots pabeigt 2026. gada jūlijā.
Plānots izbūvēt veloceļu no Rīgas pilsētas robežas pie Vecāķu stacijas līdz Kalngales dzelzceļa stacijai gar dzelzceļu (dzelzceļa nodalījuma joslā), paplašinot Vanagu ielu Kalngalē līdz autoceļam P1, gar autoceļu P1 (jūras pusē) no Vanagu ielas Kalngalē līdz Carnikavas ciemam. Kopējais veloceļa garums plānots 12.1 km garumā, t.sk., no jauna jāizbūvē un jāpārbūvē 11,4 km garš veloceļa posms.
Projekta ietvaros paredzēts attīstīt veloinfrastruktūru, izveidojot veloceļu, kas savienotu Rīgas pilsētas robežu pie Vecāķiem ar Ādažu novada teritorijā plānoto mobilitātes punktu Carnikavā, tā veicinot nemotorizēto mobilitāti ar regulāro velobraucēju skaita pieaugumu, tas savukārt veicinātu arī siltumnīcas gāzu emisijas samazinājumu. Vienlaikus tam ir būtiska loma arī sabiedrības sociāli-ekonomiskajā dzīvē, t.sk., nodrošināta mobilitāte īsos attālumos, uzlabota sabiedrības veselība un ietaupīti veselības aprūpē nodalītie budžetu resursi, paaugstināta dzīves kvalitāte, u.c.
Projekta "Maģistrālās veloceļu infrastruktūras būvniecība prioritārajā koridorā Rīga-Carnikava" mērķis ir vienotas, nepārtrauktas maģistrālās veloceļu ninfrastruktūras izveide Rīgas metropoles areālā - posmā Rīga-Carnikava, lai nodrošinātu "zaļās" mobilitātes pieejamību starp apdzīvotām vietām un radītu nosacījumus vietēja līmeņa un apkaimju savienojumu attīstībai, dotu pienesumu vides un dzīves kvalitātes uzlabošanā reģiona iedzīvotājiem.
Projekta īstenošanai paredzēti 3 904 620 eiro no Atveseļošanas fonda.
Ņemot vērā apjomīgā projekta realizāciju, būvdarbu veikšanas periodā iedzīvotājiem jārēķinās ar atsevišķiem ierobežojumiem projekta skartajās teritorijās.