Jaunā dabas aizsardzības plāna izstrāde iet līdztekus ar biotopu kartēšanu. Tas darīts, lai noskaidrotu, kādi aizsargājamie biotopi atrodas dabā, jo gadu laikā tie maina savu atrašanās vietu, izzūd, vai rodas jauni. Pēc veiktās kartēšanas datiem noskaidrotas nozīmīgākās vietas dabas parkā un uzsākta tāda dabas aizsardzības plāna izstrāde, kurā ietvertas arī pašvaldības intereses rūpēs par iedzīvotājiem – atzīmētas takas, pa kurām cilvēki var brīvi staigāt un sportot un tajā pašā laikā nenodarīt nopietnus postījumus dabai.
“Mums ir svarīgi, lai dabas parkam būtu pietiekama infrastruktūra, tai skaitā arī stāvlaukumi. Tā kā pašā dabas parkā vietas ir maz, stāvlaukumi jāveido parkam piegulošā teritorijā, lai apmeklētāji varētu brīvi piekļūt pie parka ar auto, un atpūtai izmantot pastaigu takas,” norāda Attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja Ināra Stalidzāne un piebilst, ka svarīgi ir izveidot arī atpūtas vietas. Viņa atzīmē, ka labs piemērs ir Carnikavas promenāde ar atpūtas vietām un pastaigu taka Garciemā, bet nepieciešams vairāk šādu infrastruktūras objektu (piemēram, Garupē), kas cilvēkiem sniedz iespēju ērti un patīkami atpūsties unikālajā vietā, un tajā pašā laikā ļautu pasargāt parku no antropogēnās slodzes.
Vairāku gadu garumā liela pašvaldības rūpe ir atpūtas vietas, kurās var kurināt ugunskurus un uzsliet teltis. Tagad šāda vieta novadā ir tikai viena – Novadpētniecības centrs, lai gan tūristi nereti ignorē aizliegumus un nakšņo un kurina ugunskurus Laivu ielas galā. Apzinoties problēmu, pašvaldība vēlas panākt, ka jaunajā dabas aizsardzības plānā šādas vietas paredzētas vairāk – ja ne pašā dabas parkā, tad tam piegulošā teritorijā gan – vai tas būtu pludmalē, pie Gaujas vai kādā citā vietā.
Tas pats attiecas uz vietām, kurās var ielikt ūdenī un izņemt no tā laivu, kas, savukārt, nozīmē, ka pie upes jābūt nodrošinātai piekļuvei ar mašīnu. “Ir piedāvājums plānā iezīmēt piebrauktuvi no Skautu ielas labajā Gaujas krastā Gaujas ciemā, pa kuru mašīnas drīkstētu piebraukt pie Gaujas, lai ieceltu vai izceltu laivu upē, bet ne braukāt,” stāsta I. Stalidzāne un norāda, ka šāda veida praktiskie jautājumi, kas rūpīgi jāparedz un jāpārdomā ir ļoti daudz, lai nodrošinātu pārdomātu apsaimniekošanu un dabas parka izmantošanu. Tas ir būtiski arī tāpēc, ka dabas parkā var būvēt tikai to, kas iekļauts dabas aizsardzības plānā, neko citu, tāpēc tagad svarīgi atzīmēt tās vietas, kas nākamajos gados būtu attīstāmas.
Jāpiemin, iepriekšējo dabas aizsardzības plānu izstrādāja Brigita Laime, kura tagad arī ir eksperte “LIFE CoHaBit” projektā.